Dzieci pierwotnie miały liczne problemy począwszy od ADHD, poprzez depresję, lęki na nocnym moczeniu kończąc. Szczegóły prezentuje tabelka poniżej. W pierwszych trzech kolumnach wskazane są imiona, płeć i wiek każdego dziecka. W następnych lista dolegliwości jakich każde z dzieci doświadczało. Znaczek [V] oznacza, że u danego dziecka przed rozpoczęciem zajęć TRE stwierdzono to zaburzenie/problem.
Jak widać generalnie dzieci te były strasznie doświadczone/straumatyzowane – u wielu odnotowano niemal wszystkie zaburzenia z listy! Pomimo tego ćwiczenia TRE są okazały się zadziwiająco skuteczne. Świadczą o tym wartości w wierszu %poprawy. Oznaczają one u ilu procent dzieci z tej grupy zanotowano ustanie dolegliwości. Przykładowo: u 100% dzieci, u których przed rozpoczęciem ćwiczeń występowało ADHD, depresja, lęki, problemy ze snem czy moczenie nocne … dolegliwości te ustały! Również w pozostałych zaburzeniach nastąpiła znacząca poprawa.
Skuteczność metody TRE – tabela wyników – badania Wendy Scurr